Program de sprijin și îndrumare în pregătirea juniorilor pentru examenele naționale din 2020

Știm că provocările pentru reușita la evaluarea națională și bacalaureat a juniorului tău vă pot da bătăi de cap, nu numai vouă ca părinți, dar și copiilor voștri ce vor susține aceste examene.

Mai știm că juniorul tău are tot ce-i trebuie pentru a trece cu bine peste această etapă din viață și că reușita depinde numai de el.

De aceea, am creat un program prin care venim în sprijinul elevilor îndrumându-i să descopere cele mai valoroase resurse de care dispun și cum le pot folosi pentru a reuși ce și-au propus la examenele naționale.

AI TOT CE-ȚI TREBUIE SĂ REUȘEȘTI!

Tiltu

„Ai tot ce-ți trebuie să reușești”

Tipul

Program pentru dezvoltarea personală și școlară a juniorilor  (curs practic)

Data începerii

21 ianuarie (grupa de gimnaziu) / 22 ianuarie (grupa de liceu)

Interval orar

16.00– 18.00(cu pauză de 10 minute)

Numărul atelierelor

21 – până în 2 iunie (grupa de gimnaziu) / 3 iunie (grupa de liceu)

Frecvența întâlnirilor

săptămânal, marți (grupa de gimnaziu), miercuri (grupa de liceu)

Cost

2400 lei (20 de întâlniri) / 720 lei (6 întâlniri la alegere)

Cost redus

  • reducere de 20% pentru înscrieri până în 10 ianuarie 2020 – 1920 lei (20 întâlniri) pentru primii 5 juniori înscriși pentru fiecare grupă
  • reducere de 15% pentru grup – 2040 lei ( 20 de întâlniri) pentru fiecare junior dintr-un grup de 3 prieteni/colegi
  • posibilitate de plată în trei rate pentru programul complet

Locație

se va comunica ulterior celor înscriși

Locuri disponibile

10 locuri pentru fiecare grupă

Din 21 ianuarie, lansăm primul program de sprijin și îndrumare în pregătirea juniorilor la examenele naționale din 2020.

Timp de un semestru, juniorii vor avea la dispoziție cele mai bune instrumente de dezvoltare emoțională și cognitivă pentru pregătirea examenelor, dar și un antrenor implicat, cu experiență de peste 10 ani de predare în învățământul gimnazial și liceal, care să le fie alături în acest proces.

Pe parcursul celor 20 de întâlniri, juniorii vor fi sprijiniți:

  • Să-și stabilească și clarifice obiectivele de învățare;
  • Să construiască strategii și acțiuni pentru realizarea obiectivelor legate de examene;
  • Să pună în practică aceste strategii prin acțiuni concrete;
  • Să identifice și să depășească blocaje emoționale/cognitive legate de examene;
  • Să găsească resurse și să le folosească pentru reușita la examene;
  • Să-și descopere stilul potrivit de învățare;
  • Să se motiveze și să se angajeze în realizarea cu succes a obiectivelor dorite;
  • Să-și crească nivelul de încredere în reușita lor la examene;
  • Să stabilească indicii și să-și monitorizeze performanța;
  • Să exerseze metode de lucru pentru rezolvarea subiectelor de examen;
  • Să exerseze tehnici de relaxare și concentratre asupra subiectelor;
  • Să învețe să ceară și să primească feedback pentru progresul lor profesorilor de la clasă, părinților și prietenilor;
  • Să folosească toate aceste instrumente, tehnici și exerciții pentru realizarea obiectivelor personale și școlare / profesionale pe viitor.

Cum se vor desfășura întâlnirile

Acesta este un program de sprijin și îndrumare la nivel emoțional, cognitiv și spiritual pentru elevii care vor susține examenele naționale (evaluare națională și bacalaureat) pentru anul școlar 2019-2020.

Programul este special gândit pentru a-i susține pe elevi în această experiență folosind ca instrument principal abilitățile de coaching prin care vom crea un cadru potrivit și sigur în care participanții să-și descopere toate resursele de care au nevoie pentru reușita la examene.

Pentru fiecare întâlnire avem pregătită o temă pe care o vom aborda împreună pe parcursul celor 2 ore. Ca structură, întâlnirea va avea 3 momente principale:

  1. Evocare – momente de „aha” apărute în ultima săptămână; obiectivele întâlnirii de azi; exerciții de energizare.
  2. Realizarea sensului – a) (Simte) exerciții și întrebări care susțin cunoașterea de sine, observația, explorarea, resursele interioare/exterioare și perspectivele noi în realizarea obiectivelor propuse; b) (Gândește) explorarea acțiunilor și a opțiunilor imediate, indicatori prin care măsurăm și completăm acțiunile stabilite, timpul pentru realizarea lor.
  3. Reflecție – aspecte valoroase descoperite în întâlnire despre sine/despre ceilalți, lista acțiunilor imediate pentru săptămâna respectivă și cum arată acum obiectivele propuse.

Participanții vor fi îndrumați și acompaniați în procesul de autocunoaștere, în identificarea și rezolvarea blocajelor emoționale și cognitive, în planificarea pașilor necesari pentru reușită, în dezvoltarea de strategii și în implementarea lor pe tot parcursul acestui proces în monitorizarea și evaluare progresului.

Pe parcursul celor 21 de întâlniri, vor avea parte de exerciții, întrebări și momente de reflecție prin care își vor organiza eficient timpul, strategiile și pașii de acțiune pentru succesul examenelor.

Mai mult decât atât, toate resursele primite și descoperite în acest program, exercițiile, practicile, indicatorii de progres și succes vor constitui baza pentru realizarea obiectivelor personale și profesionale pe viitor.

Cine este antrenorul în acest program

Ionela Stan-Bilegan este antrenorul care îi va însoți pe elevi în acest program.
Coach, mentor pentru elevi, absolventă de psihologie și profesoară de limba și literatura română, Ionela are o experiență de peste 10 ani în pregătirea elevilor pentru examenele naționale. Cunoaște foarte bine provocările prin care trec atât elevii de gimnaziu, cât și cei de liceu în anii de școală, resursele pe care le pune la dispoziție școala pentru ei, efortul susținut de profesori și elevi pentru rezultatele obținute la examenele naționale ca punct forte pentru învățământul românesc,  dar și nevoile emoționale și sociale care încă se resimt în relația dintre elevi, profesori și părinți.
„Ai tot ce-ți trebuie să reușești” este programul care vine în întâmpinarea acestor nevoi, sprijinind și îndrumând elevii în drumul lor spre descoperirea potențialului de care dispun, spre implicare și angajament  în reușita la examenele naționale.